המטבח הרומאי אינו מהמטבחים המתוחכמים דווקא, והמאכלים הרומאיים המסורתיים הם מאכלים פשוטים באופן יחסי. מטבח זה מבוסס על מרכיבים עונתיים טריים, כדוגמת הפטריות הטריות בעונת הסתיו, הארטישוק באביב ועלי הרוקט והאנדיב בימות הקיץ. המטבח הרומאי המסורתי עושה שימוש תכוף בנתחי בשר שנחשבים לזולים יותר, כדוגמת חלקים פנימיים שונים של בקר. נתחים אלה זוכים על פי רוב לבישול איטי ביחד עם תבליני העונה ופלפל צ'ילי חריף. גבינת הפקורינו, העשויה מחלב כבשים, וכמובן הפסטה על כל צורותיה, אף הן מאפיינים בולטים של המטבח המסורתי של רומא. אף שאינו נחשב לאנין, המטבח הרומאי ידוע כמטבח עשיר בטעמים, הזוכה לפופולאריות רבה גם בחבלי ארץ אחרים באיטליה ובקרב התיירים הרבים המבקרים בעיר.

הנה חמישה מתכונים אהובים במיוחד מהמטבח הרומאי, שליקטנו עבורכם:

Suppli di Riso (כדורי אורז מטוגנים)Suppli-di-Riso

כדורי אורז מטוגנים וממולאים בגבינת מוצרלה. מנת פתיחה נהדרת, שיכולה בקלות להפוך גם למנה של נשנושים בין הארוחות. המנה זכתה לכינוי הפופולארי Suppli al telefono, שפירושו קציצות בטלפון בתרגום חופשי, שכן נגיסה בכדור האורז החם מחלצת ממנו חוטים ארוכים של מוצרלה, שמזכירים לרומאים את חוטי הטלפון הארוכים של פעם.

מנה זו, שהיא מאכל יהודי מסורתי של יהודי רומא, היא תרומתם של בני עמנו למטבח הרומאי. מדובר בלבבות ארטישוק מטוגנים בשמן זית טיגון עמוק – מנה פשוטה בתכלית הפשטות שכל קסמה טמון בטעמו הנפלא של הארטישוק. באביב, כאשר שווקי העיר מלאים בארטישוק, מנה זו מככבת במרבית המסעדות ברומא.

Gnocchi alla Romana (ניוקי בנוסח רומאי)

ניוקי מתקשר אצלנו לתפוחי אדמה, אבל במטבח הרומאי המס ורתי הניוקי עשוי לרוב מסולת. ל- Gnocchi alla  Romana מראה מעט שונה מהניוקי שאנו מכירים. מדובר בכופתאות פחוסות מעט שמשודכות לרוטב עגבניות חם או פשוט לחמאה מותכת. דוגמה קלאסית לבישול פשוט וטעים.

Coda alla Vaccinara (תבשיל בקר רומאי)Coda-alla-Vaccinara

תבשיל בקר בבישול איטי, העשוי מנתחים של הבשר הקרוב לזנב, ירקות, תבלינים ורוטב עגבניות. תבשיל עם טעם חזק של בקר, מצוין לארוחות חורפיות אך גם לערבים קרירים של סתיו.

Torta di Ricotta (עוגת ריקוטה)

שילוב מוצלח במיוחד של בצק קלתית, גבינת ריקוטה, יין מרסאלה מתוק ונגיעות רעננות של לימון. עוגת גבינה בנוסח רומא, שהיא תרומה רומאית מתוקה ואהובה במיוחד למטבח האיטלקי המסורתי.

Buon appetit 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


נא העתק הטקסט שמופיע בתמונה

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

'